business team
Reading Time: 6 minutes

Virtuele Assistenten zijn enorm in opkomst de afgelopen jaren. Maar ondanks dat het gebruik van VA’s enorm populair is geworden, krijgen we toch nog regelmatig de vraag wat het betekent om met een Virtual Assistant of een Virtual Business team te werken. Het werken met een virtueel assistent is substantieel verschillend van het werken met een virtueel team. Daarom gaan we in deze blog eens verder op de vraag in waarom je moet kiezen voor een team.

LEES VERDER
Automation expert Aileen
Reading Time: 3 minutes

Aileen is een van de IT- en automation specialisten van Work Ninjas. Al vanaf jonge leeftijd had Aileen een grote interesse in technische ontwikkelingen. Zij zorgt ervoor dat klanten software op maat kunnen gebruiken en dat alle aparte programma’s op je website goed met elkaar samenwerken. Aileen heeft dus van haar grootste interesse haar werk kunnen maken! Om haar beter te leren kennen, hebben we haar wat vragen gesteld…

LEES VERDER
Website ontwerpen
Reading Time: 5 minutes

Een goede website is voor veel bedrijven essentieel. Voor een aantal is dit hun online visitekaartje, een manier om bezoekers te bereiken, te informeren en activeren. Maar voor velen van ons is een website inmiddels een heel belangrijk onderdeel van onze marketing en sales machine. Het maakt nieuwe leads bekend met jouw product of dienst en moet ze uiteindelijk het vertrouwen geven om een aankoop te doen. Voordat je die conversie behaalt moet het verhaal (Marketing) en de presentatie (Design) voldoende vertrouwen geven. Om de optimale mix te maken komen hier meerdere disciplines bij kijken: Marketing, Design en Techniek. In deze blog kijken we naar het stuk design en hebben wij voor jou een handige lijst samengesteld met do’s en don’ts om bij de hand te houden tijdens het maken van je eigen website.

LEES VERDER
boekreview ondernemen crisistijd
Reading Time: 3 minutes

Als er een crisissituatie ontstaat, of dat nou een economische crisis is of een persoonlijke crisis, dan is het belangrijk om als ondernemer het hoofd koel te houden. Dat is niet altijd even makkelijk. Zeker niet in tijden zoals nu waarin de wereld stilstaat vanwege een globale pandemie. Het boek Ondernemen in Crisistijd geeft enkele handvatten waarmee jij als ondernemer het hoofd boven water kan houden én geeft enkele inzichten wanneer het misschien beter is om de stekker eruit te trekken.

LEES VERDER
Extra winst behalen in tijden van crisis
Reading Time: 3 minutes

Onzekerheid. Want het is coronacrisis. Het is stil op straat. De kroegen zijn dicht en er zijn zelfs geen files meer want we werken massaal thuis. Dit zal zeker economische gevolgen hebben en we zullen er allemaal iets van merken. Nederland ligt op zijn gat. Althans – zo lijkt het. Deze zogenaamde
‘coronacrisis’ schept namelijk ook mogelijkheden. En deze moet je juist nú aangrijpen om je te onderscheiden van de rest. Lees hoe je met jouw onderneming extra winst kunt behalen tijdens crisis.

Er is maar één iets dat een droom onmogelijk maakt: de angst om te falen (Paolo Coelho in De Alchemist)

LEES VERDER
Reading Time: 3 minutes

Marketing en sales zijn termen die vaak verward worden en ook veel door elkaar worden gebruikt. Dit is niet heel gek. Het één kan namelijk niet zonder het ander. Er zit vaak ook overlap in de werkzaamheden van een marketeer en een sales medewerker. En als het goed gedaan wordt, gaan marketing en sales ook in grotere bedrijven hand in hand. Toch zijn er belangrijke verschillen tussen marketing en sales. Simpel gezegd: met marketing trek je een potentiële klant (lead) naar de winkel of naar de website. Met sales sta je in direct contact met de ‘leads’ en sluit je de deal. Maar deze verschillen tussen de wandelwegen van marketing en sales worden eigenlijk steeds kleiner.

LEES VERDER
waarom chatbot op website
Reading Time: 3 minutes

“Hallo! Waar kan ik je mee helpen?” Ik zit zo’n halve minuut op deze website en het chatvenster popt ineens op aan de rechterkant van mijn scherm. Als klant voel ik me dan persoonlijk aangesproken en in zeven van de tien gevallen maak ik ook gebruik van de uitnodiging. Want laten we eerlijk zijn: ik heb geen tijd om een hele website door te spitten om te vinden wat ik nodig heb. Normaal zou ik even snel bellen, maar wat een verspilling van mijn tijd om als zesde wachtende in de rij te staan. Mailen is ook niet echt een optie want het duurt lang voordat je antwoord terugkrijgt. Ik wil gewoon even snel bloemen bestellen zonder eindeloos te filteren en te klikken.

LEES VERDER
in the spotlight Stefanie
Reading Time: 3 minutes

Stefanie is een van de vaste copywriters van het Work Ninjas team. Met een opleiding journalistiek en een master in Nederlandse Letterkunde, is zij een echte taalfanaat. Als copywriter en tekstschrijver heeft zij zich dan ook ontwikkeld tot een heuse kameleon: van e-mailteksten, tot nieuwsbrieven en van online webartikelen tot blogposts: Stefanie zorgt voor een heldere, begrijpelijke en aantrekkelijke tekst met klare taal. Om haar beter te leren kennen hebben we haar een paar vragen gesteld… 

LEES VERDER
Balans copywriting en SEO
Reading Time: 3 minutes

Copywriting en SEO-teksten schrijven zijn eigenlijk twee vakken apart. Dit kan een aardig dilemma veroorzaken voor online tekstschrijvers wanneer zij aan de slag gaan met de tekst voor een webpagina. Wanneer laat je copywriting door een wervende schrijfstijl in een tekst de hoofdrol spelen? En wanneer leg je de voorkeur bij SEO technische factoren, zodat jouw website beter door Google en andere zoekmachines wordt gevonden?

LEES VERDER