Profit First Lifestyle

Profit First Lifestyle

22 december 2020

Aan het begin van dit jaar hebben wij een blog geschreven over het Profit First systeem van Michael Michalowicz. Dit is een super effectief en gemakkelijk systeem dat jouw onderneming van een ‘cash eating monster’ om zou kunnen toveren in een ‘money making machine’. Normaal gesproken betaal je van je inkomsten eerst de facturen. Volgens het Profit First systeem pak je eerst de winst – als beloning voor jouw harde werken. Vervolgens verdeel je de overige winsten over 5 verschillende rekeningen (ontvangsten, winst, salaris eigenaren, belastingen en kosten). Eigenlijk lijkt het een beetje een omgekeerde wereld. Maar niets is minder waar. We waren zo enthousiast, dat we het Profit First systeem nu ook op persoonlijk niveau gebruiken. Lees mee hoe je in enkele simpele stappen kunt groeien naar een Profit First Lifestyle die leidt tot een grotere financiële vrijheid.

LEES VERDER
Team Spotlight

Team Spotlight: Eline

14 december 2020

Eline is een van onze generalist virtual assistents. Zij helpt je met alle zaken rondom planning, organisatie en projectmanagement. Haar grote passie is dan ook om met mensen samen te werken en mooie projecten te realiseren. Daarom zetten we haar dit keer in ons Spotlight Interview!

Lees verder
waarom time management

Waarom iedereen aan time management zou moeten doen

9 december 2020

Tijd is kostbaar, zeker als ondernemer. Veel mensen vinden het lastig om efficiënt om te gaan met tijd en deze optimaal te benutten. Toch heeft iedereen evenveel uren in een dag en zijn er mensen die in die tijd meer weten te bereiken. Hoe dat kan? Time management speelt daar een belangrijke rol in. 

LEES VERDER
Clockwork background

Clockworking your business: op weg naar 4 weken vakantie

7 december 2020

Mike Michalowicz, bekend van de bestsellers The Pumpkin Plan, Profit First, The Toilet Paper Entrepreneur en ook Fix This Next runt meerdere miljoenenbedrijven en schrijft ondertussen rustig de ene na de andere bestseller. Een gewone vent die tijd heeft voor een biertje, loopt te keten met zijn kids en af en toe op z’n gitaar pingelt. Hoe doet die man dat? In zijn boek Het Clockwork effect geeft hij verbluffende inzichten over zijn succesformule. Hij biedt bijvoorbeeld oplossingen voor sluimerende problemen, op een manier waarbij je meteen aan de bak kunt gaan om ervoor te zorgen dat je bedrijf op rolletjes loopt. Met betere resultaten, maar ook minder kosten en vooral minder micromanagement.

LEES VERDER
linkbuilding tips

Linkbuilding tips voor beter resultaat

25 november 2020

Linkbuilding is een van de vele factoren die ervoor kan zorgen dat jouw site hoger in de zoekresultaten van Google verschijnt. Zoekmachines zoals Google bepalen namelijk op basis van het aantal links die verwijzen naar jouw website, hoe populair jouw website is. Dit doen ze door een zogenaamde ‘pagerank’ aan jouw site te koppelen. Jouw pagerank is gebaseerd op het aantal links en de ‘kwaliteit’ van de links die naar jouw website verwijzen. Hoe meer er dus naar jouw website wordt verwezen vanuit andere hoog geplaatste websites, hoe populairder Google denkt dat je bent en hoe hoger je in de zoekresultaten verschijnt. We hebben een aantal tips op een rij gezet die je kan gebruiken in je linkbuilding strategie.

Lees verder
social media planningstool

Welke social media planningstool past bij jou? Hootsuite, Buffer, Later of SocialBee?

16 november 2020

Het beheren van social media kanalen kan ontzettend veel tijd kosten als je elke afzonderlijke post handmatig schrijft en plaatst. Inmiddels weet bijna iedereen van het bestaan van social media planningstools af en zijn er verschillende namen in het speelveld zoals Hootsuite, Buffer, Later en SocialBee. Met een planningstool kan je je social media content maanden vooruit plannen, performance van je content en posts analyseren en vaak ook nog conversaties voeren met je publiek. Nou is er voor ons niet zomaar een winnaar, tools als deze moeten goed in je workflows passen. De vraag is dus welk platform past het beste bij jouw business?

LEES VERDER
Content promotie

‘Spread your word’ met content promotie

9 november 2020

Je bent terecht trots: je bent je bedrijf gestart en je website staat online. Vol goede moed schrijf je ideeën uit voor je eerste blogs. Die je vervolgens met jouw copywriter deelt. Deze blogs gaan jou helpen om bezoekers te overtuigen van jouw product of expertise in je vakgebied. Vervolgens wijst je copywriter jou erop dat alleen het plaatsen van de blogs niet genoeg is. Internet wordt namelijk overspoelt met informatie en over bijna alle onderwerpen is wel wat te vinden. Jouw content zal dan – helaas – niet zo makkelijk origineel en te vinden zijn. Om content goed in beeld te krijgen, is een goede ‘bewegwijzering’ nodig. Daarmee bedoelen we: om bezoekers te trekken die jouw klanten zouden kunnen worden (leads), moet je gebruik moeten maken van goede content promotie.

Lees verder
E-mailmarketing tools

E-mailmarketing tools onder de loep: ActiveCampaign vs. Convertkit vs. Autorespond

4 november 2020

Ben je op zoek naar een goede e-mailmarketing tool? E-mail marketing draait om conversies. Uit recent onderzoek is gebleken dan 75% van verkopen per mail is voortgekomen uit een goed opgezette email campaign. Het is dus zaak de tool te gebruiken waarmee je jouw conversies kan verhogen. In je zoektocht naar zo’n tool ben je vast wel eens de namen Autorespond, ActiveCampaign en ConvertKit tegengekomen. Hoe beslis je nu welke tool het beste is voor jouw onderneming? Dat is van verschillende factoren afhankelijk, die we in dit blog zullen behandelen. 

Lees verder
marketing automation mythes

6 Marketing Automation mythes ontrafeld

28 oktober 2020

Marketing automation is een begrip waar je tegenwoordig als grotere onderneming niet meer onderuit komt. Met marketing automation kun je taken die voorheen vooral met de hand verliepen en veel tijd kosten, met software automatiseren. Je kunt hierbij denken aan het versturen van gepersonaliseerde e-mails of bijvoorbeeld op het gebied van content, met het automatisch plaatsen van social media posts. Maar het doel van het automatiseren van jouw marketing is niet alleen efficiëntie. Marketing automation wordt ook ingezet om interacties met je leads (potentiële klanten) te personaliseren, een ideale klantervaring uit te lijnen en klanten te helpen om gemakkelijk precies te vinden wat voor hen belangrijk is. Het gaat hier dus om zowel voordelen voor een bedrijf, als voor de klant.

Er zijn door de jaren heen wat mythes ontstaan omtrent marketing automation. Dit houdt veel mensen onnodig tegen om ermee aan de slag te gaan. In deze blog behandelen wij 6 van deze mythes en zal je zien dat het automatiseren van de juiste marketing taken ook voor jouw bedrijf efficiënt en winstgevend kan zijn.

Lees verder
Team spotlight Jorien

Team Spotlight: Jorien

27 oktober 2020

Jorien is een van de marketing en automation experts bij Work Ninjas. Daarnaast denkt zij ook graag mee over jouw toekomstplannen als ondernemer en heeft ze zelf ook een echte ondernemersgeest. Daarmee is ze een breed inzetbare kracht binnen de Work Ninjas. Tijd om haar beter te leren kennen in dit Spotlight Interview!

LEES VERDER