Extra winst behalen in tijden van crisis

Extra winst behalen in tijden van crisis

24 maart 2020
Reading Time: 3 minutes

Onzekerheid. Want het is coronacrisis. Het is stil op straat. De kroegen zijn dicht en er zijn zelfs geen files meer want we werken massaal thuis. Dit zal zeker economische gevolgen hebben en we zullen er allemaal iets van merken. Nederland ligt op zijn gat. Althans – zo lijkt het. Deze zogenaamde
‘coronacrisis’ schept namelijk ook mogelijkheden. En deze moet je juist nú aangrijpen om je te onderscheiden van de rest. Lees hoe je met jouw onderneming extra winst kunt behalen tijdens crisis.

Er is maar één iets dat een droom onmogelijk maakt: de angst om te falen (Paolo Coelho in De Alchemist)

LEES VERDER

De (afnemende) verschillen tussen marketing en sales

10 maart 2020
Reading Time: 3 minutes

Marketing en sales zijn termen die vaak verward worden en ook veel door elkaar worden gebruikt. Dit is niet heel gek. Het één kan namelijk niet zonder het ander. Er zit vaak ook overlap in de werkzaamheden van een marketeer en een sales medewerker. En als het goed gedaan wordt, gaan marketing en sales ook in grotere bedrijven hand in hand. Toch zijn er belangrijke verschillen tussen marketing en sales. Simpel gezegd: met marketing trek je een potentiële klant (lead) naar de winkel of naar de website. Met sales sta je in direct contact met de ‘leads’ en sluit je de deal. Maar deze verschillen tussen de wandelwegen van marketing en sales worden eigenlijk steeds kleiner.

LEES VERDER
waarom chatbot op website

Een chatbot op jouw website: 5 goede redenen waarom

20 februari 2020
Reading Time: 3 minutes

“Hallo! Waar kan ik je mee helpen?” Ik zit zo’n halve minuut op deze website en het chatvenster popt ineens op aan de rechterkant van mijn scherm. Als klant voel ik me dan persoonlijk aangesproken en in zeven van de tien gevallen maak ik ook gebruik van de uitnodiging. Want laten we eerlijk zijn: ik heb geen tijd om een hele website door te spitten om te vinden wat ik nodig heb. Normaal zou ik even snel bellen, maar wat een verspilling van mijn tijd om als zesde wachtende in de rij te staan. Mailen is ook niet echt een optie want het duurt lang voordat je antwoord terugkrijgt. Ik wil gewoon even snel bloemen bestellen zonder eindeloos te filteren en te klikken.

LEES VERDER
Stefanie Katzenbauer Copywriter

Team Spotlight: Stefanie

10 februari 2020
Reading Time: 3 minutes

Stefanie is een van de vaste copywriters van het Work Ninjas team. Met een opleiding journalistiek en een master in Nederlandse Letterkunde, is zij een echte taalfanaat. Als copywriter en tekstschrijver heeft zij zich dan ook ontwikkeld tot een heuse kameleon: van e-mailteksten, tot nieuwsbrieven en van online webartikelen tot blogposts: Stefanie zorgt voor een heldere, begrijpelijke en aantrekkelijke tekst met klare taal. Om haar beter te leren kennen hebben we haar een paar vragen gesteld… 

LEES VERDER
Balans copywriting en SEO

De balans tussen copywriting en SEO

4 februari 2020
Reading Time: 3 minutes

Copywriting en SEO-teksten schrijven zijn eigenlijk twee vakken apart. Dit kan een aardig dilemma veroorzaken voor online tekstschrijvers wanneer zij aan de slag gaan met de tekst voor een webpagina. Wanneer laat je copywriting door een wervende schrijfstijl in een tekst de hoofdrol spelen? En wanneer leg je de voorkeur bij SEO technische factoren, zodat jouw website beter door Google en andere zoekmachines wordt gevonden?

LEES VERDER
Minder bezig met boekhouding

Minder tijd besteden aan boekhouding: 5 tips

28 januari 2020
Reading Time: 6 minutes

Na de blog over Profit First wil je natuurlijk meteen aan de slag om je bedrijf te verbeteren vanuit financieel oogpunt. Dat wil je natuurlijk doen vanuit een business mindset en niet vanuit een accountancy mindset. Daar haal je immers veel meer waarde uit als ondernemer. Maar dit betekent helaas wel dat je je boekhouding elke twee weken op orde moet hebben. Je kunt dus niet meer wachten met het inboeken van je facturen tot 3 dagen voor de deadline van je aangifte (yup, been there). Het wordt dus tijd om het radicaal anders aan te pakken. En ongeacht of je met Profit First aan de slag gaat, met de tips die we je in deze blog geven hoef jij straks minder tijd te besteden aan boekhouding.

LEES VERDER
Profit First boekreview

Profit First: Van Cash-Eating Monster naar een Money-Making Machine

13 januari 2020
Reading Time: 4 minutes

Maakt jouw bedrijf op papier grote hoeveelheden omzet maar hou je aan het eind van de maand niks over of draai je zelfs verlies? Profit First van Michael Michalowicz, auteur van Het Clockwork Effect, (de Nederlandse versie van Profit First is in samenwerking gemaakt met Femke Hogema) helpt jou om je financiën te managen en zorgt ervoor dat jouw cijfers alleen nog maar in de plus staan, in plaats van in de min. Klinkt dat ongeloofwaardig? Wij zochten het uit.

LEES VERDER
contentmarketing met tekst en beeld

Contentmarketing: het belang van tekst én beeld

7 januari 2020
Reading Time: 2 minutes

Het belang van contentmarketing voor je bedrijf valt niet meer te ontkennen. Het heeft genoeg voordelen om een goede contentstrategie voor je bedrijf op te bouwen. Niet alleen maak je jezelf op deze manier online zichtbaar, maar je versterkt ook nog eens de band met je klanten en volgers. Daarvoor moet je natuurlijk wel eerst opvallen, en dat gaat niet lukken met alleen maar lappen tekst op social media. Contentmarketing met tekst en beeld zorgt ervoor dat jouw bedrijf boven de rest uitsteekt.

LEES VERDER
succesvol uitbesteden

Het verschil tussen ‘doing it’ en ‘getting it done’: tips voor succesvol uitbesteden

31 december 2019
Reading Time: 3 minutes

Het kost me maar een paar minuten. Hoe vaak heb jij dat al tegen jezelf gezegd over een taak die je moest uitvoeren? De tijd die je bespaart door het succesvol uitbesteden van deze taak weegt waarschijnlijk niet op tegen de tijd die je nodig hebt om uit te leggen wat er moet gebeuren. Vervolgens moet je waarschijnlijk alsnog aanpassingen doen omdat het geleverde werk niet is wat je ervan verwacht. Toch? Think again!

LEES VERDER
engagement meten op social posts

4 tips voor het engagement meten op jouw (social) posts

24 december 2019
Reading Time: 2 minutes

Als je veel tijd en aandacht hebt gestoken in je social media campagne, wil je natuurlijk zeker weten dat deze het goed doet. Likes en reacties kunnen daar een indicator voor zijn. Vaak zijn deze cijfers echter misleidend voor de daadwerkelijke acties die worden uitgevoerd naar aanleiding van jouw bericht. Daarom geven wij 4 tips waarmee je de daadwerkelijke engagement op jouw (social) posts kunt meten.

LEES VERDER