Extra winst behalen in tijden van crisis

Extra winst behalen in tijden van crisis

Onzekerheid. Want het is coronacrisis. Het is stil op straat. De kroegen zijn dicht en er zijn zelfs geen files meer want we werken massaal thuis. Dit zal zeker economische gevolgen hebben en we zullen er allemaal iets van merken. Nederland ligt op zijn gat. Althans – zo lijkt het. Deze zogenaamde‘coronacrisis’ schept namelijk ook […]

De (afnemende) verschillen tussen marketing en sales

Marketing en sales zijn termen die vaak verward worden en ook veel door elkaar worden gebruikt. Dit is niet heel gek. Het één kan namelijk niet zonder het ander. Er zit vaak ook overlap in de werkzaamheden van een marketeer en een sales medewerker. En als het goed gedaan wordt, gaan marketing en sales ook […]

Een chatbot op jouw website: 5 goede redenen waarom

waarom chatbot op website

“Hallo! Waar kan ik je mee helpen?” Ik zit zo’n halve minuut op deze website en het chatvenster popt ineens op aan de rechterkant van mijn scherm. Als klant voel ik me dan persoonlijk aangesproken en in zeven van de tien gevallen maak ik ook gebruik van de uitnodiging. Want laten we eerlijk zijn: ik […]

Team Spotlight: Stefanie

in the spotlight Stefanie

Stefanie is een van de vaste copywriters van het Work Ninjas team. Met een opleiding journalistiek en een master in Nederlandse Letterkunde, is zij een echte taalfanaat. Als copywriter en tekstschrijver heeft zij zich dan ook ontwikkeld tot een heuse kameleon: van e-mailteksten, tot nieuwsbrieven en van online webartikelen tot blogposts: Stefanie zorgt voor een […]

De balans tussen copywriting en SEO

Balans copywriting en SEO

Copywriting en SEO-teksten schrijven zijn eigenlijk twee vakken apart. Dit kan een aardig dilemma veroorzaken voor online tekstschrijvers wanneer zij aan de slag gaan met de tekst voor een webpagina. Wanneer laat je copywriting door een wervende schrijfstijl in een tekst de hoofdrol spelen? En wanneer leg je de voorkeur bij SEO technische factoren, zodat […]

Minder tijd besteden aan boekhouding: 5 tips

Minder bezig met boekhouding

Na de blog over Profit First wil je natuurlijk meteen aan de slag om je bedrijf te verbeteren vanuit financieel oogpunt. Dat wil je natuurlijk doen vanuit een business mindset en niet vanuit een accountancy mindset. Daar haal je immers veel meer waarde uit als ondernemer. Maar dit betekent helaas wel dat je je boekhouding […]

Profit First: Van Cash-Eating Monster naar een Money-Making Machine

Profit First boekreview

Maakt jouw bedrijf op papier grote hoeveelheden omzet maar hou je aan het eind van de maand niks over of draai je zelfs verlies? Profit First van Michael Michalowicz, auteur van Het Clockwork Effect, (de Nederlandse versie van Profit First is in samenwerking gemaakt met Femke Hogema) helpt jou om je financiën te managen en […]

Contentmarketing: het belang van tekst én beeld

contentmarketing met tekst en beeld

Het belang van contentmarketing voor je bedrijf valt niet meer te ontkennen. Het heeft genoeg voordelen om een goede contentstrategie voor je bedrijf op te bouwen. Niet alleen maak je jezelf op deze manier online zichtbaar, maar je versterkt ook nog eens de band met je klanten en volgers. Daarvoor moet je natuurlijk wel eerst […]

4 tips voor het engagement meten op jouw (social) posts

engagement meten op social posts

Als je veel tijd en aandacht hebt gestoken in je social media campagne, wil je natuurlijk zeker weten dat deze het goed doet. Likes en reacties kunnen daar een indicator voor zijn. Vaak zijn deze cijfers echter misleidend voor de daadwerkelijke acties die worden uitgevoerd naar aanleiding van jouw bericht. Daarom geven wij 4 tips […]