Veel gestelde Ninja vragen

Hieronder vind je de meest gestelde vragen door (aankomende) Ninjas.
Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op via de chat.

Ben je er uit en wil je je aanmelden? Vul dan het sollicitatieformulier in.

Hoe verloopt de sollicitatieprocedure?

Onze sollicitatieprocedure bestaat uit vijf rondes: het sollicitatieformulier, assessment & casus, interview, aanbod, training en VOG. De sollicitatieprocedure vind je hier.

Kan ik ook solliciteren zonder persoonlijk filmpje?

Zonder persoonlijk filmpje wordt je sollicitatie niet in behandeling genomen, no exceptions. Het filmpje geeft ons een eerste indruk van jou en hoe je in het team zou passen. Het is niet bedoeld ter vervanging van het sollicitatiegesprek, maar zie het eerder als een vervanging van je motivatiebrief.

Wanneer kan ik echt aan het werk als ik de sollicitatieprocedure heb doorlopen?

Als wij de bevestiging van de VOG aanvraag hebben ontvangen en je bent klaar met de training kun je direct aan de slag.

Hoe gaat het factureren als ZZP’er in zijn werk?

Als ZZP’er stuur je elke maand een factuur voor de uren die je gewerkt hebt. Wij checken dit met de geschreven uren in Toggl. Klopt dit, dan betalen wij de factuur natuurlijk gelijk.

Kunnen jullie mij werk garanderen?

Garanderen kunnen we niet, maar wij doen natuurlijk wel ons uiterste best om jou zoveel mogelijk werk te geven. We zijn wel altijd afhankelijk van de taken die onze klanten uitbesteden. Het leuke van Work Ninjas is wel dat jij de kans krijgt mee te denken en mee te helpen in het laten groeien van ons klantenbestand.

Leren de Ninjas elkaar ook kennen?

Zeker! Ook voor de Ninjas heeft Work Ninjas toegevoegde waarde. Wij vormen echt een team. Naast dat het heerlijk is om te kunnen sparren met andere Ninjas wordt er ook regelmatig samengewerkt om tot het beste resultaat te komen voor specifieke taken. Ook proberen we jaarlijks een evenement te organiseren waarbij iedereen bij elkaar komt en stimuleren wij het dat Ninjas met elkaar afspreken om af en toe samen te werken op locatie.

Hebben wij als team ook zelf contact met de opdrachtgevers?

Absoluut. Als je een taak op gaat pakken verloopt het contact verder via jou. Als er iets niet duidelijk is, neem je dus ook zelf contact op.

Mag je ook opdrachten afwijzen?

Wij koppelen per taak de expert die deze taak het beste uit kan voeren en beschikbaar is. We hopen dan natuurlijk dat jij het oppakt, maar begrijpen dat er altijd iets tussendoor kan komen. We blijven in overleg met elkaar.

Kun je de functie waarmee je bent begonnen naar verloop van tijd ook upgraden?

Je hebt zeker de mogelijkheid om te groeien en ontwikkelen bij ons. Wij zien jou als een part of the team en bieden je de kans om mee te kijken met andere expertises om je op andere gebieden te ontwikkelen. Als jij je gaat specialiseren in een bepaald gebied horen wij dit graag. We kunnen dan in overleg je takenpakket uitbreiden of opschalen naar de expert status.

Moet ik mij ook inschrijven bij de KVK als ik naast mijn baan in loondienst voor jullie werk?

Nee hoor, dat hoeft niet. Wij werken zowel met ZZP’ers als met mensen in loondienst.

Moet ik mijn beschikbaarheid aangeven?

Om de taken van onze klanten snel op te kunnen pakken is het voor ons belangrijk om enig idee te hebben wie wanneer beschikbaar is. We vragen je daarom om jouw beschikbaarheid voor de komende twee weken globaal aan te geven (globaal aantal uren per dag). Natuurlijk begrijpen wij dat deze inschatting kan wijzigen.