Meer impact met Facebook: 9 engagement tips

Ontvang je weinig likes terwijl je alle juiste stappen lijkt te zetten? Dat wil nog niet zoveel zeggen. Facebook is vaak één van de kanalen waar de meeste websitebezoekers vandaan komen. De hoeveelheid likes en comments is dus geen standaard indicator van het bereik van je facebook post. Zou je toch graag meer engagement willen bereiken met je volgers? En wil je graag groeien in het aantal likes? Wij geven je graag een aantal tips zodat mensen niet meer om jouw Facebookpagina heen kunnen.

Wees volledig

GIF sjablonen en tabladen
  1. Het verbeteren van je pagina begint bij een goede profielfoto, een nette headerafbeelding en een verhaal. Wanneer mensen jouw pagina bezoeken moet het gelijk duidelijk zijn waar jij voor staat. Zorg dat je een eenduidig en samenhangend beeld uitstraalt dat jouw doelgroep aanspreekt!
  1. Onder de ‘pagina-instellingen’ zijn verschillende ‘Sjablonen en tabbladen’ te vinden. Kijk welke het beste bij jouw bedrijf past. Door de juiste keuze te maken kunnen je bijvoorbeeld een shop of bepaalde diensten toevoegen aan jouw pagina. Hierdoor kun je je pagina dus nog uitgebreider en informatiever maken.
  1. Koppel je WooCommerce webshop aan Facebook. Hiermee kan je je producten ook zichtbaar maken op Facebook en kunnen mensen met minder klikken je producten bekijken en aanschaffen.
  1. Vul alle gegevens in over je bedrijf! Kijk of je webadres klopt, vul je telefoonnummer en openingstijden in. Veel mensen starten namelijk met zoeken via Facebook in plaats van Google.

Wanneer je Facebook pagina volledig ingevuld is, is het tijd om actief aan de slag te gaan met content! Wij geven je natuurlijk graag wat tips!

Content is key

  1. Wat wil je met je bedrijf bereiken? Meer naamsbekendheid? Het verkopen van producten of diensten? Wat moeten mensen over jouw bedrijf weten? Doorloop stap voor stap deze vragen en probeer posts te bedenken die direct of indirect antwoord geven op deze vragen.  Kun je daarnaast nog wat inspiratie gebruiken? Neem dan eens een kijkje in een inhaakkalender. Hierin is altijd wel een dag te vinden waaraan je je content kunt ‘hangen’.
  2. Zorg voor een goede afwisseling van je content. Met de posts moet je waarde creëren voor je doelgroep. Geef bijvoorbeeld tips, help ze bij hun dagelijkse taken, vertel iets over je bedrijf, of laat jezelf eens zien.
  3. Afwisseling in verschillende soorten content is essentieel om op te blijven vallen. Een quote, video, animatie, foto of een gifje: gebruik ze allemaal en wissel ze af. Is dat allemaal wat te visueel en uitgebreid voor je? Geen zorgen! Facebook heeft ook verschillende mogelijkheden zoals een poll of het taggen van producten.
  4. Beat the algorithm! Om als eerste zichtbaar te zijn op de tijdlijn van je volgers, is het belangrijk dat jouw posts goed presteren. Facebook kijkt hierbij voornamelijk naar reacties en deelacties op jouw bericht. En deze moeten plaatsvinden in de eerste 10 minuten nadat jouw bericht is geplaatst. Het tijdstip is daarom erg belangrijk net zoals de aantrekkelijkheid van je bericht. Zorg dus dat het een reactie of deelactie uitlokt!
  5. Maar wat is nou het ideale tijdstip om te plaatsen? Wat andere websites ook beweren, dit hangt af van jouw doelgroep. Daarom adviseren we je om 3 weken te testen. Plaats berichten op verschillende tijden en dagen om te kijken welke berichten het beste presteren.

Een aardige to-do lijst om mee aan de slag te gaan om je Facebook engagement op te krikken! Wat het allerbelangrijkste is om te doen is je doelgroep zo zorgvuldig mogelijk in kaart te brengen. Vervolgens wordt het creëren van content, het invullen van je pagina en het communiceren met je doelgroep veel eenvoudiger. Zie je door de Facebook posts de strategie niet meer? Wij helpen je graag met het opzetten en uitwerken van je contentplanning zodat je de komende maanden al vooruit kan!

Work Ninjas helpt jou werk uit handen te nemen, niet alleen zakelijk maar ook privé. Wij helpen ondernemers en ZZP’ers die meer werk hebben dan tijd. Ben je iets nieuws gestart en heb je geen idee waar je meer tijd vandaan haalt of waar je een sterk team vandaan haalt? Heb je al een langer lopende business en wil je je bedrijfsprocessen verbeteren of outsourcen, zodat jij meer tijd krijgt om te doen waar jij goed in bent? Kijk dan eens op https://workninjas.nl en laat ons team jouw team worden.

Tags:

Een chatbot op jouw website: 5 goede redenen waarom

“Hallo! Waar kan ik je mee helpen?” Ik zit zo’n halve minuut op deze website en het chatvenster popt ineens op aan de rechterkant van mijn scherm. Als klant voel…

4 tips voor het engagement meten op jouw (social) posts

Als je veel tijd en aandacht hebt gestoken in je social media campagne, wil je natuurlijk zeker weten dat deze het goed doet. Likes en reacties kunnen daar een indicator…

Content marketing automation

Als jij je bezighoudt met content marketing voor je bedrijf, weet je hoe belangrijk het is om hiermee gestructureerd en georganiseerd aan de slag te gaan. Daarom bieden freelance marketeers,…

5 werkzaamheden die een (business) coach kan uitbesteden aan een VA

Het werk van een (business) coach is op zichzelf al een fulltime baan. Neem daar de verantwoordelijkheden bij zoals het plannen van gesprekken, de klantenservice, het organiseren van webinars en…

12 tips voor het hosten van een succesvol webinar

Stel je eens voor… Je hebt uren besteed aan het maken van je masterpiece. Een super goed verhaal staat klaar met een kick-ass Powerpoint presentatie. Je kunt je hart en…

Outsourcing voor makelaars: 5 taken om uit te besteden

Als makelaar ben je verantwoordelijk voor het vinden van een droomhuis voor gezinnen en allerlei individuen. Dit is natuurlijk een belangrijke taak en dat maakt de makelarij een veeleisende baan…